Aktualności
Dodatek osłonowy
Dodatek osłonowy od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r.
Jakie dokumenty będą potrzebne?
- wniosek o wypłatę dodatku osłonowego
- dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem stwierdzający tożsamość osoby ubiegającej się o świadczenie – do wglądu,
- dokumenty potwierdzające wysokość dochodu osób w gospodarstwie domowym, w tym odpowiednio:
- oświadczenia wnioskodawcy o jego dochodach lub dochodach członka gospodarstwa domowego niepodlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych,
- w indywidualnych przypadkach inne dokumenty i oświadczenia niezbędne do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego.
Jak i gdzie złożyć wniosek?
- w formie elektronicznej autoryzującej wnioskodawcę dopuszczonej w postępowaniu administracyjnym (opatrzone podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym), za pośrednictwem:
- Portalu ePUAP – https://epuap.gov.pl
Jako pismo ogólne do podmiotu publicznego wybierając skrzynkę nadawczą Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przedborzu:
/t383wf2ebj/skrytka - osobiście:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przedborzu, ul. Pocztowa 30 – pokój nr 4 - za pośrednictwem poczty na adres:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przedborzu,
ul. Pocztowa 30
97-570 Przedbórz
UWAGA! W przypadku wysłania wniosku za pośrednictwem urzędu pocztowego liczy się data nadania wniosku.
Termin i sposób załatwiania
Termin składania wniosku: do 30 kwietnia 2024 r.
Wnioski złożone po 30 kwietnia 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Postępowanie kończy się wydaniem informacji o przyznaniu dodatku osłonowego, która jest przesłana na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku.
W przypadku niewskazania adresu poczty elektronicznej, informację można odebrać w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Przedborzu ul. Pocztowa 30, 97-570 Przedbórz pok. nr 4.
Odmowa przyznania dodatku osłonowego wymaga wydania decyzji administracyjnej.
Inne informacje
Wypłata dodatku nastąpi jednorazowo w terminie do 30 czerwca 2024 r.
Wysokości dodatku osłonowego:
- jednoosobowe gospodarstwo domowe - 228,80 zł lub 286,00 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 2100 zł,
- gospodarstwo 2-3 osobowe - 343,20 zł lub 429,00 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 zł miesięcznie na osobę,
- gospodarstwo 4-5 osobowe - 486,20 zł lub 607,75 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 zł miesięcznie na osobę,
- gospodarstwo 6 i więcej osobowe - 657,80 zł lub 822,25 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 zł miesięcznie na osobę.
* wyższa kwota dodatku przysługuje gdy głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
W przypadku dodatku obowiązuje tzw. zasada „złotówka za złotówkę” tj. dodatek będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia; minimalny dodatek będzie wynosić 20 zł.
Jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa wieloosobowego złoży więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy.
Należy pamiętać o wpisaniu w druku wniosku adresu poczty elektronicznej – na ten adres będzie wysłana informacja o przyznaniu dodatku osłonowego.
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu do dodatku osłonowego ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w 2022 r.
Formularz do pobrania
1. Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego wraz z załącznikami
2. Klauzula RODO
Informacja o zmianach w dotychczasowym systemie świadczeń dla osób niepełnosprawnych i ich rodzin od 1 stycznia 2024 r.
Podstawa prawna zmian obowiązujących od 1 stycznia 2024 r. w systemie świadczeń dla osób niepełnosprawnych i ich rodzin - ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o świadczeniu wspierającym (Dz. U. z 2023 r poz. 1429) zwana dalej ustawą.
Planowane terminy wypłat świadczeń rodzinnych w 2024r.
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przedborzu informuje, że planowana wypłata środków pieniężnych ze świadczeń rodzinnych w roku 2024 będzie realizowana w formie przelewu oraz wypłaty gotówkowej w kasie Banku Spółdzielczego w Przedborzu, ul. Mostowa 31 według poniższego harmonogramu:
• 22 styczeń 2024r.
• 19 luty 2024r.
• 18 marzec 2024r.
• 19 kwiecień 2024r.
• 20 maj 2024r.
• 20 czerwiec 2024r.
• 19 lipiec 2024r.
• 19 sierpień 2024r.
• 20 wrzesień 2024r.
• 18 październik 2024r.
• 18 listopad 2024r.
• 16 grudzień 2024r
INFORMACJA
Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przedborzu informuje, iż zgodnie z Zarządzeniem Nr 021.1.2024 z dnia 2 stycznia 2024 roku dzień 8 styczeń 2024 roku (poniedziałek) będzie dniem wolnym od pracy (odbiór za dzień 6 styczeń 2024r.)
POPŻ 2014-2020 PP 2021 Plus – efekty
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przedborzu przy współpracy z Bankiem Żywności w Łodzi im. Marka Edelmana realizował Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014-2020 PP 2021 Plus współfinansowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie kwiecień 2023 – wrzesień 2023.
Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie zestaw roczny artykuły spożywczych: cukier biały, makaron jajeczny świderki, mleko UHT, olej rzepakowy, powidła śliwkowe, szynka wieprzowa mielona o łącznej wadze min. 10 kg.
Pomoc żywnościowa trafiła do 623 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu województwa łódzkiego, gminy Przedbórz.
Osobom potrzebującym przekazaliśmy 5,757 ton żywności w formie 623 paczek żywnościowych.
W ramach POPŻ PP 2021 Plus dla 32 osób korzystających z pomocy żywnościowej przeprowadzono również warsztaty edukacyjne w ramach działań towarzyszących.